ONZE GEMEENTE ONZE GEMEENTE

Samen kerk zijn
Beeldbepalend voor Overschie is de Grote Kerk aan de Schie. De toren zie je al van ver. Bijna 1000 jaar geleden kwamen op deze plek al mensen samen om tot God te bidden. Nog steeds staat op deze zelfde plek een kerk. Iedere zondagmorgen om 10.00 uur houden we een kerkdienst. We proberen van de kerkdienst een feest te maken. Het hart van ons geloof is het Evangelie van Jezus Christus. Rondom Hem vormen we een gemeenschap van mensen die oog hebben voor elkaar en voor onze opdracht in de wereld. Voor de allerkleinsten is er kinderoppas en ook is er wekelijks kindernevendienst.

Samen eten
Je bent één maal per maand van harte welkom in de Grote Kerk om samen te eten. In principe elke tweede woensdag van de maand staat de maaltijd om 18.00 uur voor je klaar in de Grote Kerk. Kijk hier wanneer de eerstvolgende keer is.

Kosten: € 9,00 per persoon. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.
Opgeven mag bij Marijte Rienks | marijte.rienks@gmail.com | tel: 0622642781.

Omzien naar elkaar

Het kerkelijk vrijwilligerswerk is er ter ondersteuning van onze gemeente.
Wat doet dit K.V.W. zoal? De12 vrijwilligers doen veel bezoekwerk bij ouderen. Bij verjaardagen maar ook bij geboorten en huwelijksjubilea.

En het K.V.W. organiseert ieder jaar in de Grote Kerk een kerstfeest speciaal voor ouderen. Ieder jaar weer een mooi feest waar veel mensen aanwezig zijn om het feest van Kerst mee te vieren. Tevens zorgen de leden voor paasgroeten in de vorm van een bloemetje en de fruitschaaltjes bij de oogstdienst. De attenties, die zij meenemen als zij op bezoek gaan, worden betaald uit giften, die zij ontvangen.

Meer informatie:
Jeanne Plomp | 06 1250 4298